Sewa Pocket WIFI 24/7 Untuk Travel, Bagus Untuk Korang Yang Kaki Travel Dan Perlukan Internet


Hi..again! Kali ni nak share sikit pasal masalah communication during kita travel ke sesebuah negara. Actually handphone sangat penting kot masa travel. Lets say kalau kita nak communicate ngan family ke, or nak google something ke...mean kena ada line. Especially line internet. Benda alah ni sangat perlu especially time kita nak check online transportation macam nak check train schedule ke...bus ke... Kan senang kalau kita HP or tab kita bley connect dengan line internet 24/7!







Selalunya sebelum ni, kalau saya ke Jepun or Europe or mana-mana sahajay during travel sebagai contoh, saya akan booked Pocket WIFI set trough website..then akan pick up those thing sesampainya kat sana. Selalunya saya akan pick up device tu kat airport sana.

Masalahnya, apabila kita landed, kita akan buang masa mencari tempat tu. Apatah lagi kalau kita landed sebelah malam. Ada jugak service untuk hantar Pocket WIFI tu terus ke hotel penginapan kita kat sana. Cara ini of course akan ada cost tambahan. Dan selalunya agak mahal! Tu belom kira bayaran deposit la, salinan photostat passport la...bla bla bla.

But kali ni, saya menjumpai kaedah baru. Kita sebenarnya boleh terus book dan ambik Pocket WIFI set kita tu kat Malaysia. Senang! Cost pun murah dan berpatutan. Contohnya semasa ke Tokyo last week, saya sewa Pocket WIFI set yang cuma berharga RM25 untuk sehari! dan yang paling best..UNLIMITED DATA! So memang banyak jimat... boleh share-share plak line wifi tu ngan sedara mara or kawan-kawan. Kalau RM25 sehari, kalau ada 5 orang kengkawan kita yang join sekali dalam travel tu...meaning sorang hanya bayar RM5 je sehariiii...murah kan?? kannnn???



So pada sesiapa yang nak travel tu...pikir-pikirkan la untuk sewa Pocket WIFI set ni kat Malaysia. Sampai je korang ke destinasi , terus bleh ON dan gunaSpeed sangat-sangat laju !(bergantung pada sesebuah negara).

Mana nak sewa Pocket WiFi ni? Just click link kat bawah  ni dan buat pilihan mana destinasi anda untuk anda guna Pocket WIFI set tu...murah, cepat dan sangat jimat!

 #Sharing4Caring

Kelebihan:

1. Fix Price
2. No Hidden Fees
3. No need Roaming (which is very expensive kot...)
4. Cover 71 buah Negara!
5. No rental deposit!
6. No salinan passport bagai....

Camner this Pocket WiFi work??
1. On Pocket WiFi device tu...
2. On WiFi kat handphone korang.
3. Search nama device tu (nama Pocket WiFi. Ader sticker kat belakang device tu nanti)
4. Masukkan Password (Ader sticker password kat belakang device tu nanti)
5. Connect!
6. You are CONNECTED!!! Then leh la share ramai-ramai line internet!

Notes: Pocket WiFi ni sangat sangat limited unit. Meaning korang kalau dah plan nak travel, kena cepat-cepat booked! At least 2 minggu to 3 minggu sebelum korang fly... 

So, dah ready nak travel? Jangan lupa sewa Pocket WIFI , giler babas jimat!

Psss..saya selalu sewa this POCKET WIFI ni kat bawah ni haaa..

::: KLIK & SEWA WIFI SET ::::::

Sumber: http://www.kakikujalanjalan.com/