Awak...Jangan Awak..Sakit.



Perhubungan diantara aku dan die yang telah lame dibina bermula perkenalan yang tidak disengajakan dan berterusan hingga ke satu tahap yang mane 2 hati ingin di satukan..
Dengan menghabiskan banyak masa, wang ringgit dan beberapa pengorbanan yang ta terkira demi mencurah kasih sayang yg ada dalam diri ni kepada kekasih hati.. Namun.. Sesuatu perkara yang tidak kusangka, menyebabkan perasaan tu hilang dengan mendadak..
Aku yang hanya percaya 100% terhadap dirinya.. Aku tidak mengesyaki apa2.. Aku tidak mengambil berat dengan siapa die berkawan.. Sebab aku dan dia hnya dlm dunia percintaan bukan perkahwinan.. Die mengambil kesempatan keatas aku.. Bukan merogol atau meraba.. Terapu die menjemput TETAMU YANG TIDAK DIUNDANG hadir dalam perhubungan ini..

Kehadiran perasaan syak wasangka aku muncul disuatu petang ketika keluar bersama die.. Sebelom ni.. Segala peralatan die.. Beg tangan, hp dan sebagainya die tidak kisah utk aku pegang.. Tetapi die mula ad perasaan ‘KEDEKUT’.. Bermula dari situ.. Aku merancang untuk membongkar misteri dari perubahan sikap dirinya..
Aku bertambah syak apabila die mula kurang berhubung dgn aku, dan bila aku ajak kluar die memberi 1001 alsan.. Aku membuat 1 perancangan utk membongkar misteri perubahan perangai ‘sidia’..



Suatu hari.. Aku memberitahu dia kreta aku rosak.. Dan die dtg ketempat kereta aku yg rosak.. Die menemani aku sementara menunggu pomen kreta smpai.. (Pomen kreta tu kwn aku sendiri, die yg ajar aku cabut wayar ap tah kt enjin.. Jd punca kreta ta bole start)
Dlm masa yang sama.. Aku sengaja membiarkn bateri hp aku tidak di cas membuatkn bateri dlm keadaan kong atau abis bateri.. Supaya aku dpt guna hp die.. Disitula bermula segala2nya.. Dengan perasaan berbelah bagi dlm diri die.. Die memberi hp die pada aku.. Aku lekakan die dengan berborak.. Kwn pomen aku dtg dan mula menjalankan lakonan die.. Ta smpai 15 minit kwn pomen aku ckp.. Enjin problem dan kne anta kreta ke bengkel.. Tu ta jd masalah ap2.. Sb aku mmg nk mntak ‘sidia’ anta aku balik..

Semasa dlm perjalanan.. Aku mmg mintak die drive kreta die.. Sb mase tu la paling sesuai utk aku bukak hp die dan cek depan mate die.. Masa aku bukak apps wasap.. Die mula gelisah dgn cuba menghalang aku.. Aku teruskn sehingga aku ternmpak 1 nama yg jd aku ragu2..
Tiba2 suasana dlm kereta terus sunyi tnpa sebarang suara.. Sb die mula perasaan takot sebab die tngok aku berubah wajah.. (Masa tu da nk jd hulk pon ad).. Tiba depan rumah aku.. Aku terus kluar dari kreta tnpa bercakap dan membawa hp die kedalam ruma.. Die tnggu depan ruma dari petang sehingga ke malam..

Setelah die beredar dari ruma aku.. Aku membuat 1 lg perancangan supaya aku dapat berjumpa dgn ‘tetamu’.. Tp dengan nasihat kwn2.. Aku telah batalkn niat utk berjumpa ‘tetamu’ tetapi aku berjumpa dengan keluarga ‘sidia’ untuk berbincang cara baik..
Perhubungan antra aku dan dia telah direstui oleh kedua2 keluarga.. Aku menceritakn segala perbuatan die kpd ibubapa agar tidaklah suatu masa nnti aku dipersalahkn sb pergi bergitu saja tnpa berita.. Aku cuba untuk memaafkn dirinya.. Tetapi.. Mungkin aku terlalu lemah dalam hal ini.. Maka aku mengambil keputusan utk berdiam diri..

Aku sendiri tidak pernah utk melakukan fon sex atau mengambil kesempatan terhadap dirinya.. Tetapi aku diuji dengan begitu rupa..
Kini aku berfokus dengan kerjaya diri aku untk membina masa depan sebelom aku berjumpa tulang rusuk yang sesuai dengan aku.. Hmmm sekian dari nukilan insan yang ta de nama..